Anasayfa > 3. Party, Genel > Acronis Snap Deploy 4 Kurulum Yapılandırma ve İşletim Sistemi Dağıtımı

Acronis Snap Deploy 4 Kurulum Yapılandırma ve İşletim Sistemi Dağıtımı


Acronis Snap Deploy 4 Kurulum Yapılandırma ve İşletim Sistemi Dağıtımı

Öncelikle Acronis Snap Deploy 4 nedir, neden tercih edilir bunu açıklayalım. ASD 4 daha önceden almış olduğumuz bir işletim sistemi imajını, belirlediğimiz hedef bilgisayara etkili bir şekilde dağıtmamıza olanak verir. Almış olduğumuz imajı, hedef bilgisayara dağıtmadan önce hazırlayacağımız Template ler sayesinde şirket politikalarına uygun hale getirebiliriz. Örneğin; elimizdeki imajı özelleştirerek client bilgisayarı domaine alabilir, deploy işlemi bittikten sonra belirli programların kurulumunu yaptırabilir veya belirli dosyaların cliente kopyalanmasını sağlayabiliriz.

Bilindiği üzere IT sektöründe çalışanlar için sıfırdan işletim sistemi kurmak ve işletim sistemini yapılandırmak oldukça zaman kaybına neden olan bir iştir. Bu anlamda ASD 4 zaman kaybını önleyen ve verimliliği arttıran bir çözümdür. ASD 4′ ün işleyiş şemasını aşağıdaki resimde özetlenmiştir.


Acronis Snap Deploy 4 Bileşenleri:

Acronis Snap Deploy 4 Management Console : Deploy işlemi için bilgisayarları yönettiğimiz, imaj ve özelleştirilmiş tasklar oluşturduğumuz temel yönetim konsoludur.

Acronis Snap Deploy 4 OS Deploy Server: Client tarafında çalışan agentlar sayesinde ağ üzerinden merkezi dağıtım gerçekleştiren bileşendir.

Acronis Snap Deploy 4 Management Agent : ASD 4 PXE server ile client bilgisayarın iletişim kurmasını sağlayan bileşendir.

Acronis PXE Server : Client bilgisayarın göndermiş olduğu paketlere cevap vererek imaj almayı veya işletim sistemini dağıtmaya önderlik eden bileşendir.

Acronis Wake-on-LAN Proxy : Acronis Snap Deploy 4 Deploy Server’ ın farklı subnetlerde bulunan makinelere erişimini sağlayan bileşendir.

Acronis Snap Deploy 4 License Server : Lisans izlemesini yapan bileşendir.

Acronis Snap Deploy 4 Yenilikleri

Clientlerin Listelenmesi:

Bu özellik sayesinde dağıtım geçmişimizi görebiliriz. Dağıtıma hazır durumdaki bilgisayarları kontrol edebilir, bilgisayarları gruplandırabilir, devam eden dağıtım işlemlerini izleyebiliriz.

Dağıtım Görevleri

Bu özellik sayesinde kendimize özel dağıtım görevleri oluşturabiliriz. Örneğin; dağıtıma hazır bilgisayar sayısı belirli sayıya ulaştığında belirlediğimiz bir task ı uygulayabiliriz. Dağıtım yapılacak bilgisayarların listesini değiştirebiliriz.

VHD Desteği:

ASD 4 ile kendi imaj formatı dışında, VHD desteği de sunmaktadır.

Dağıtım Hakkında E-Posta Bildirimi:

Bir dağıtım işleminin sonucunu belirlediğiniz bir e-mail adresine bildirmemizi sağlar

Diğer Acronis Sürümleriyle Uyumluluk:

ASD 4 Acronis True Image, Acronis Backup & Recovery 10 ve Acronis Backup & Recovery 11 ürünleriyle tam uyumluluk sağlar.

Çoklu NIC Desteği

ASD 4′ te lisans politikası bilgisayarın MAC adresini baz alarak çalışır. Bir makinede birden fazl Network kartı olabilir. Veya bozulan bir network kartını değiştirmek durumunda kalabilirsiniz. Bunun için ekstra bir lisans ücreti ödemenize gerek kalmaz.

Acronis Snap Deploy 4’ün Desteklediği İşletim Sistemleri

Operating system Imaging and deployment Changing settings License type
Windows Server 2008 R2 Yes Yes Server
Windows Server 2008 (x86, x64) Yes Yes Server
Windows Server 2003 Service Pack 2 (x86, x64) Yes Yes Server
Windows Server 2003 R2 (x86, x64) Yes Yes Server
Windows Small Business Server 2011 Yes Yes Server
Windows Small Business Server 2003 Yes Yes Server
Windows Storage Server 2003 R2 Yes Yes Server
Windows Server 2003 x64 Editions Yes Yes Server
Windows 7 Home Basic (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows 7 Home Premium (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows 7 Professional (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows 7 Ultimate (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows Vista Home Basic (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows Vista Home Premium (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows Vista Business (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows Vista Ultimate (x86, x64) Yes Yes Workstation
Windows XP Home Yes Yes Workstation
Windows XP Professional Yes Yes Workstation
Windows XP Professional x64 Edition Yes Yes Workstation
Windows XP Professional Service Pack 2 Yes Yes Workstation
Windows XP Professional Service Pack 3 Yes Yes Workstation
Windows 2000 Server Yes No Server
Windows 2000 Advanced Server Yes No Server
Windows 2000 Professional Service Pack 4 Yes No Workstation
Windows NT/4.0 Server Yes No Server
Windows 98/Me Yes No Workstation
Linux (kernel: 2.4.9 – 2.6.x) Yes No Server

 Acronis Snap Deploy 4’ün Desteklediği Dosya Sistemleri:

FAT16

FAT32

NTFS

Ext2

Ext3

Ext4

ReiserFS

Reiser4

Linux SWAP

XFS

JFS

Acronis Snap Deploy 4 Kurulumu:

Ürünün günlük deneme sürümünü aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

http://www.acronis.com/enterprise/download/snapdeploy/

İndirmiş olduğumuz kurulum dosyasını çalıştırıyoruz.


Install Acronis Snap Deploy 4 seçeneğini tıklayarak kurulumu başlatıyoruz. Karşımıza çıkan Lisans Sözleşmesini kabul ediyor ve next diyerek devam ediyoruz.


Typical yükleme seçeneğini tıklıyoruz.


Mevcut lisansımızı göstermek için Add license diyerek bize verilen lisans anahtarını giriyoruz. Deneme sürümünü indirdiğimizde mail adresimize lisans anahtarı gelecektir. Next diyerek devam ediyoruz.


Ürünün kurulacağı dizini belirlediğimiz pencere. Next diyerek devam ediyoruz.


Bu ekranda bize müşteri memnuniyeti programına katılmak isteyip istemediğimizi soruyor. Biz katılmayacağımızı belirterek devam ediyoruz.


Ve kurulum başlamadan önceki son pencere. Yapılacak olan kurulumunu özetini burada görebilirsiniz. Install diyerek kurulumu başlatıyoruz.

Kurulum başladığında ilk önce License Server’ ı kurduğunu görmekteyiz. Bir önceki versiyonda bu bileşenleri manuel olarak tek tek kuruyorduk. Acronis önceki sürümde ilk başta License Server’ ı kurmamızı öneriyordu. Fakat ASD 4′ te gördüğümüz gibi bu işlemi kendisi yapıyor.


Kurulum işlemi tamamlandı. Close diyerek penceremizi kapatıyoruz.


Kurulum tamamlandıktan sonra karşımıza ASD 4 Management Console çıkıyor. Tüm konfigürasyonumuzu buradan yapıyor olacağız.

İmaj Almak ve Alınan İmajı Dağıtmak:


Öncelikle bir clientin imajını almak için PXE Server bileşenini yapılandırmamız lazım. Aksi taktirde biz client tarafında First Boot Device olarak NIC’ i atasak dahi client networkten boot edecek bir sunucu bulamaz. Bunun için PXE Server kısmından, Upload components to PXE seçeneğini tıklıyoruz. Karşımıza çıkan ilk ekranı next diyerek geçiyoruz.


Bu ekranda PXE server üzerine hangi bileşenlerin kurulacağını belirliyoruz. Bizim için Acronis Snap Deploy Agent ve Acronis Snap Deploy Master Image Creator önemli. When booting from the media, automatically start: kısmında ise client bilgisayar networkten boot olduğunda hangi bileşenin otomatik olarak çalışacağını seçebiliriz. Biz herhangi bir bileşenin otomatik başlamasını istemiyoruz ve bu nedenle no autostart ı seçiyoruz.


Bu ekranda OS Desploy Server’ a ait bilgileri istiyoruz. Bütün bileşenler bu sunucu üzerine kurulu olduğu için bu kısımda herhangi bir değişiklik yapmadan next diyerek devam ediyoruz.


Bu kısımda client tarafında gözüken bileşenleri şifre ile korumayı sağlayabiliriz. Çünkü kullanıcı yanlış bir seçim yapabilir ve mevcut işletim sistemine de zarar verebilir.


Son olarak yüklenecek bileşenler ve parametresinin yazılı olduğu özet penceresi. Upload’ ı tıklayarak bu işlemi sonlandırıyoruz.


Görmüş olduğunuz gibi seçtiğimiz bileşenleri upload işlemi tamamlandı. Bu iki bileşenden birincisi client ile PXE Server arasındaki iletişimi sağlar. İkinci bileşen ise Client bilgisayarın imajını almamız sağlar. Artık client tarafına geçebilir ve kendimize bir master imaj oluşturabiliriz.


Client tarafında öncelikle BIOS’ tan first boot device olarak network kartımızı seçiyoruz. Tabi network kartımızın PXE desteği olması gerekmektedir. Aksi taktirde boot işlemi gerçekleşmeyecektir.

Clientimizi yeniden başlattığımızda bu ekranla karşı karşıyayız. Biz imaj alacağımızdan dolayı ilk seçeneği seçiyoruz.


Hatırladığınız üzere bu iki bileşeni korumak adına şifre koymuştuk. Şifremizi girerek OK diyoruz.

Karşımıza çıkan ekranı next diyerek geçiyoruz.


Bu ekranda makinemizde bulunan diskleri görebiliriz. Biz hangi diskin imajını alacaksak onu seçerek devam ediyoruz.


Burada imaj dosyasının nereye kaydedileceğini seçiyoruz. Ben imajı sunucu üzerinde bir klasöre kaydediyorum. Belirtilen klasöre yazma izninizin olması gerekir. Eğer bu ekranda size kullanıcı adı ve şifre sorarsa klasörde yazma yetkisi olan bir kullanıcının bilgilerini girebilirsiniz.


Bu ekranda imaj dosyamızı özelleştirebiliriz. Hiçbir değişiklik yapmadan devam ediyoruz. Bir sonraki pencerede açıklama girebiliriz. Devam ediyoruz.


Son olarak yine özet penceresi. Creat diyerek imaj alma işlemini başlatıyoruz.


İmaj alma işlemi esnasındaki ekran bu şekilde. İşlemin tamamlandığına dair uyarı mesajı alıyoruz. İmaj alma işlemimiz tamamlandığına göre artık elimizdeki imajı dağıtabiliriz.


Elimizdeki imajı dağıtabilmek için bir deployment task oluşturmamız gerekir. Bunun için Deployment Task kısmından create butonuna tıklıyoruz. Gelen karşılama ekranını next diyerek geçiyoruz.


Burada karşımızda 2 seçenek var. Birincisi, taskın uygulanacağı bilgisayarları listeden seçmemize yarar. İkinci seçenek ise imaj almak için hazır duruma gelen bilgisayarlara OS deploy etmemizi sağlar. Biz ikinci seçeneği seçerek devam ediyoruz.


Bu task için bir template oluşturmalıyız. Eğer elimizde mevcut bir template varsa bunu da seçebiliriz. Create new butonuna tıklıyoruz. Karşımıza çıkan karşılama ekranını next diyerek geçiyoruz.


Bu template için kullanılacak olan, bizim daha önce almış olduğumuz imaj dosyasını gösteriyoruz.


Evet bu kısımda oluşturduğumuz task ı özelleştirebiliriz. Ben burada deploy sonrasında makinenin domain ortamına alınması için gerekli bilgileri giriyorum. Bu bilgileri girdiğimde benden kullanıcı adı ve şifre isteyecektir. Bunun için domain ortamına yetkili bir kullanıcı adı giriyoruz.


Security identifiers kısmından deploy sonrasında yeni bir SID üretilmesini için Generate a unique SID for each deployed machine seçeneğini işaretliyoruz.


Deploy işlemi bittikten sonra makinemizin restart edilmesini seçiyoruz.


Universlay Deploy kullanıp kullanmayacağımızı soruyor. Peki nedir Universal Deploy. Eğer farklı konfigürasyona sahip makinelere işletim sistemi atacaksak bu özellik sayesinde donanım sürücülerinin otomatik olarak bulunup yüklenmesini sağlayabiliriz. Bu özellik ek lisanslama istemektedir. Do not use diyerek devam ediyoruz.


Oluşturduğumuz template’ in özet ekranını görüyoruz. Save diyerek devam ediyoruz.


Next diyerek devam ediyoruz.


Karşımıza çıkan ekranda oluşturduğumuz task ı çalıştıracak yetkili kullanıcı bilgilerini giriyoruz.


Özet ekranı. Create diyerek template’ i oluşturmuş oluyoruz. Artık imajımızı client bilgisayarımıza deploy edebiliriz. Bunun için client bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz.


Client tarafında karşımıza çıkan menüden Acronis Snap Deploy 4 Agent’ ı tıklıyoruz.


Karşımıza çıkan ekranda clientin deployment için hazır olduğunu görüyoruz. Eğer bu makine için hazırlanmış bir task var ise deploy işlemi otomatik olarak başlayacaktır.


Eğer otomatik olarak başlamaz ise ASD 4 Management Console’ dan oluşturduğumuz task’ a sağ tıklayıp run diyebiliriz.


Gördüğümüz gibi deploy işlemi başladı.


Deployment işlemini Management Console’ dan da takip edebiliriz.


Deploy işlemi tamamlandıktan sonra resimdeki ekran ile karşılaşacağız. Task’ı oluştururken belirttiğimiz spesifikasyonların uygulandığını görebilmekteyiz. Bilgisayarımız 1-2 kez restart olduktan sonra windows açılacaktır.


Windows açıldığında gördüğümüz gibi makine otomatik olarak domaine alınmış durumda.


User-Initiated Deployment Mod

Bu mod kullanıcı tarafındaki grafiksel arayüzde listelenen bileşenlerin sadeleştirilmesi için bize yardımcı olur. Çünkü kullanıcı karşısına çıkan Acronis Snap Deploy 4 Master Image Creator ve Acronis Snap Deploy 4 Agent gibi kavramlar kullanıcının kafasını karıştırabilir. Özetleyecek olursak kullanıcının bilmediği bir menüyle karşılaşmasından ziyade karşısında daha sade ve anlaşılabilir bir ekranla karşılaşması stabil bir çözüm olacaktır. Örneğin kullanıcının karşısına sadece Win 7 ve Win XP diye bir menü çıkmasını istiyoruz. Kullanıcı hangisine tıklarsa o imajın bilgisayarına deploy edilmesini sağlayabiliriz.


Management Console üzerinden Configure user-initiated deployment’ a tıklayarak işlemimize başlıyoruz.


Bu modun kullanıcının bilgisayarına daha kolay bir şekilde işletim sistemi deploy etmelerini sağladığını anlatan bir ekranla karşılaşıyoruz. Next diyerek devam ediyoruz.


Burada kullanıcının karşısına çıkmasını istediğimiz templateleri seçiyoruz.


Next diyerek devam ediyoruz.


OS Deploy Server bilgilerini bu ekranda görebiliriz. Bu bilgiler otomatik olarak gelecektir.


Burada PXE server’ ı seçerek devam ediyoruz.


PXE Server bilgisini girdiğimiz ekran. Localhost olarak bırakıyoruz.


Yine bu ekranda hazırlamış olduğumuz templateleri bir şifre ile koruyabiliriz. Bunun nedeni ise kullanıcı boot menüsüyle karşılaştığında herhangi bir template’ i seçtiğinde direk olarak boot işleminin başlamasını engellemek.


Özet ekranı karşımızda. Switch on diyerek bu modu etkin hale getiriyoruz.


Management Console’da PXE Server kısmına geldiğimizde görüyoruz ki sadece 2 adet bileşen var. Bunlar bizim hazırlamış olduğumuz templateler. Bu modu etkin hale getirmeden önce burada listelenen bileşenleri hatırlayalım. ASD 4 Agent ve Master Image Creator bileşenleri var. Artık bunların yerine oluşturduğum templateler var. Tekrar client tarafına geçiyoruz.


Gördüğümüz gibi client tarafında sadece belirlediğimiz bileşenler gözüküyor. Bu kullanıcının daha kolay seçim yapmasına ve hata payını en aza indirmeye olanak verir. Kullanıcı herhangi bir bileşeni tıkladığında belirlenen parolayı girerek deploy işlemini başlatabilir.

Kaynak:
http://download2.acronis.com/u/pdf/ASD4_userguide_en-US.pdf
http://kb.acronis.com/content/26318

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: